پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228387
آثار مضر آلودگي هوا بر باروري مردان
تاریخ انتشار : 1396/04/20 19:00:20
نمایش : 1521
يک مقام مسئول در مرکز فوق تخصصي درمان ناباروري جهاد دانشگاهي استان مرکزي گفت: آلودگي هوا بر سلامت باروري مردان پيامدهاي نامطلوب به جا مي‌گذارد و موجب آسيب جدي سلول‌هاي جنسي در فرايند فيزيولوژيکي مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر علي اصغر غفاري‌زاده افزود: مطالعات علمي در خصوص تاثير آلودگي بر روند باروري زنان و مردان در استان مرکزي انجام نشده اما شواهد علمي نشان مي دهد آلودگي هوا نقش مخربي در باروري مردان ايجاد مي کند.

وي اظهار کرد: تداوم آلودگي هوا در مردان موجب کم شدن ميزان جهش اسپرم مي شود و راه مقابله و پيشگيري از اين معضل استفاده مستمر از مواد حاوي آنتي اکسيدان و
ويتامين هاي سي و دي است. وجود سرب و دي اکسيد گوگرد در هوا در تنفس مردان باعث مي شود تا شکل طبيعي اسپرم مردان تغيير کرده و بر روي حرکت اسپرم تاثيرات نامطلوب مي گذارد.

او به مردان توصيه کرد: از استعمال تنباکو، الکل،
سيگار و مواد شيميايي موجود در چسب، لاک، مواد راديواکتيو، سموم کشاورزي، آفت کش و حشره کش ها دوري کنند و به ويژه در محيط هاي آلوده و شهرهايي که با معضل آلايندگي هوا دست به گريبان هستند.

مسئول مرکز فوق تخصصي
درمان ناباروري جهاد دانشگاهي استان مرکزي گفت: ميزان آسيب پذيري سلول هاي جنيني در هنگام آلودگي هوا شدت پيدا مي کند و به علت کامل نشدن سيستم دفاعي جنين تاثيرات غيرقابل جبراني به وجود مي آيد.

دکتر غفاري زاده اظهار کرد: زنان باردار و جنين آنان به شدت از آلاينده هاي خطرناک محيطي تاثير پذير هستند و بايد در روزهايي که هوا شرايط ناسالم دارد از حضور درمحيط هاي باز شهري خودداري کنند و توصيه هاي
بهداشتي و درماني را جدي بگيرند.

دکتر غفاري زاده افزود: آلاينده هاي هوا اعم از ذرات معلق و انواع
گازهاي سمي در شرايط هشدار، اضطرار، بحران و ناسالم از طريق تنفس به بدن مادر باردار وارد مي شود و پيامدهاي مخربي را بر جنين دارد.

وي اظهار کرد: در هشت هفته اول
بارداري آلودگي هوا به علت ذرات معلق دي اکسيد گوگرد و منواکسيد کربن روي قلب جنين تاثير مي گذارد و منجر به ناهنجاري قلبي جنين مي شود و همچنين در هشت تا ۱۲ هفته اول بارداري، چون مغز جنين در حال شکل گيري است احتمال دارد ضريب هوشي جنين تاثيرات جبران ناپذيري داشته باشد.
وي گفت: آلودگي هوا در تمام دوران بارداري براي مادر و جنين خطرناک است و در سه ماه دوم باعث ناهنجاري جنين و از ماه هشتم به بعد بارداري آلودگي هوا باعث
کاهش وزن جنين مي شود.

ايرنا

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html